В случай на авария, всички пневматични задвижвания трябва да бъдат спрени. Ако искате да сте сигурни, че използвате добри инженерни практики, уверете се, че използвате клапани за мек старт / аварийно изпускане. С тези клапани вашето оборудване ще отговаря на изискванията по отношение на стартиране и спиране. Ако не използвате клапани за мек старт / аварийно изпускане, можете ли да докажете, че вашето решение е толкова добро, колкото са и клапаните? От вас зависи да гарантирете, че вашето оборудване е: - Подходящо за използване за целите и услолията, в които се използва
- Поддържано в безопасно състояние на употреба, така че здравето и безопаността на хората да не са изложени на опасност
- Проверявано в определени условия, за да се гарантира, че то е и продължава да бъде безопасно за употреба. Всяка проверка трябва да бъде извършена от компетентен човек и трябва да се поддържат записи до следващата проверка
Възрастта не е извинениеСамо защото дадено оборудване е старо, това не озачава, че то е изключение от регламентите. Вие все още трябва да гарантирате, че то отговаря на СЕ регламентите и Европейската директива за машини. Но това не означава, че е абсолютно задължително да си създавате проблеми и разходи, за да го смените с изцяло ново оборудване. Например, модулните клапани за мек старт / аварийно изпускане на Norgren Excelon могат да бъдат използвани, за да съответства вашата машина на регламентите по отношение на пускане и спиране. Тези клапани предоставят контролирано повишение в налягането на низходящия поток при стартиране, както и капацитет за висок поток напред и функция за изпускане на висок поток. Технически данни Средни
| Сгъстен въздух
| Максимално работно налягане
| 10 bar (пилотно управлявана чрез соленоид), 17 bar (пилотно управляване чрез въздух)
| Минимално работно налягане
| 3 bar | Температура на околната среда
| -20 до +50оС (пилотно управлявана чрез соленоид, всички серии), -20 до +65оС (P72F, пилотно управляване чрез въздух) -20 до +80оС (P72F, P64F, P68F, пилотно управляване чрез въздух) | Отвор за пилотен въздух
| P72F: M5; P74F, P64F: RC1/4, P68F: G1/4
| Изходен отвор
| P72F: Rc1/4; P74F, P64F: G1/2; P68F: G1
| Максимален поток Забележка: Максимален поток с 6,3 bar входно налягане и падане на нялагането от 0.5 bar
| P72F: 21 dm3/сек; P74F, P64F: 57 dm3/сек; P68F: 147 dm3/сек; | Налягане на затваряне
| Пълен поток, когато налягането в низходящия поток достигне 50-80% от входното налягане
|
|